Polecamy

Aktualności

  • Ogłoszenie o Sesji Rady Gminy Lubsza

    Informuję mieszkańców Gminy Lubsza, że zdalna Sesja Rady Gminy Lubsza odbędzie się w dniu 16 grudnia 2021 r. o godz. 12.00  w Urzędzie Gminy w Lubszy z następującym porządkiem:

    1. Otwarcie obrad.
    2. Przedstawienie porządku obrad.
    3. Zatwierdzenie protokołu Nr XXVII/2021 z Sesji Rady Gminy Lubsza z 25.11.2021 r.
    4. Informacja Wójta Gminy o bieżącej działalności w okresie międzysesyjnym. Dyskusja.
    5. Interpelacje Radnych, wolne wnioski i zapytania.
    6. Zapytania, wolne wnioski Sołtysów i innych osób uczestniczących w Sesji.
    7. Projekty uchwał (dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Lubsza) - dyskusja, podjęcie
    8. Odpowiedzi na interpelacje, wolne wnioski i zapytania.
    9. Zakończenie obrad.

    Przewodniczący Rady Gminy Lubsza

    Wojciech Jagiełłowicz

     

    Szanowni Państwo
    W związku ze stanem epidemii oraz względów technicznych, zwracam się do Mieszkańców Gminy Lubsza oraz wszystkich zainteresowanych chcących wziąć udział w Sesji Rady Gminy Lubsza, która odbędzie się w dniu 16 grudnia 2021 r. o godz. 12.00 o zgłoszenie tego faktu  do dnia  15 grudnia 2021 r.   godz. 10.00 do Biura Rady w Urzędzie Gminy w Lubszy, tel. 77 4118630 wew. 135.

    Informuję, że transmisja obrad Rady Gminy Lubsza  będzie również udostępniona na stronie:

     https://bip.lubsza.ug.gov.pl/6325/783/transmisja-z-obrad-rady-gminy-lubsza.html 

    Proszę o zrozumienie powagi sytuacji i troski o bezpieczeństwo wszystkich uczestników Sesji. Za utrudnienia przepraszam.

    Z poważaniem

    Wojciech Jagiełłowicz

    Przewodniczący Rady Gminy Lubsza

    09-12-2021
  • 06-12-2021
  • Uzupełnienie dokumentacji złożonej w ramach  konkursu grantowego  „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”

    Uprzejmie  informuję , że Gmina Lubsza złożyła  wniosek w  Ramach  Programu  Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020  dotyczący realizacji  projektu grantowego „Wsparcie dzieci  z rodzin pegeerowskich   w  rozwoju  cyfrowym  – Grant PPGR”,  którego podstawę  stanowiły złożone oświadczenia rodzica/opiekuna prawnego ucznia  i oświadczenia uczniów pełnoletnich.

    Centrum Projektów  Polska Cyfrowa  w ramach  oceny formalno- merytorycznej  złożonego  przez gminę  wniosku,  zawnioskowało o dokonanie jego  aktualizacji. Powołując się na   zapis §4  ust. 14  Regulaminu konkursu, który brzmi „Grantobiorca zobowiązany jest do zweryfikowania oświadczeń złożonych przez opiekunów prawnych oraz osoby pełnoletnie składające oświadczenie we własnym imieniu, w zakresie ich poprawności. W szczególności, do zweryfikowania, czy składający oświadczenie jest uprawniony do ubiegania się o wsparcie. Grantobiorca, w celu potwierdzenia poprawności danych w oświadczeniu może korzystać z informacji uzyskanych z KOWR oraz innych danych i rejestrów państwowych znajdujących się w jego zasobach, lub na podstawie dokumentów przedłożonych przez składającego oświadczenie”.  

       Celem zakwalifikowania wniosku, Gmina została  zobowiązania  do  weryfikacji wszystkich danych  zamieszczonych w  oświadczeniach złożonych przez Państwa w ramach konkursu grantowego „Granty PPGR”: miejsca zamieszkania beneficjenta (ucznia), pokrewieństwa w linii prostej z byłym pracownikiem PGR, potwierdzenia samego faktu pracy tej osoby w PGR i  miejsca zamieszkania,  jak również potwierdzenia nieotrzymania na własność lub w drodze użyczenia przez beneficjenta (ucznia) , sprzętu komputerowego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych.

    Część złożonych przez Państwa oświadczeń, bez załączonych  urzędowych  poświadczeń, nie  zawiera  dostatecznej  ilości  informacji  umożliwiającej uzyskanie potwierdzenia zatrudnienia  z KOWR oraz z rejestrów państwowych znajdujących się zasobach  gminy.

    Zgodnie z Regulaminu konkursu, Gmina może  dokonać  weryfikacji na  podstawie dokumentów przedłożonych przez składającego oświadczenie.

    Mając powyższe na  uwadze, celem poprawnego zweryfikowania  oświadczenia, proszę o dostarczenie  dokumentów:

    1. potwierdzenie zamieszkania w  gminie  ucznia ( np. bilet miesięczny, legitymacja szkolna),
    2. potwierdzenie faktu  zatrudnienia w PGR krewnych w linii prostej  tj. rodziców dziadków, pradziadków/ opiekunów prawnych  (zaświadczenie , świadectwo pracy lub inny dokument  wystawiony przez  instytucje  organów  publicznych),
    3.  potwierdzenie faktu pokrewieństwa ucznia w linii prostej  (np. dziadka, pradziadka, itd.) - odpisy aktów stanu  cywilnego,
    4. potwierdzenie zamieszkania  przez  członka rodziny w linii prostej  (np. dziadka, pradziadka, itd.) w gminie, w której istniał niegdyś PPGR, w której był zatrudniony (np. zaświadczenie o zameldowaniu lub inny dokument wystawiony przez  pracodawcę lud instytucje publiczne w którym jest zapis o miejscu zamieszkania)  .

     Powyższe  dokumenty z dokładnym oznaczeniem  jakiej sprawy dotyczą, należy dostarczyć  do Urzędu Gminy w  Lubszy  w nieprzekraczalnym terminie  do 14 grudnia  2021r. do godziny 15.00.

    Wójt Gminy

    Bogusław Gąsiorowski

    03-12-2021
  • Urząd Gminy w Lubszy będzie nieczynny w dniu 24 grudnia 2021r.

    Informujemy, że w dniu 24 grudnia 2021r. Urząd Gminy w Lubszy będzie nieczynny.

    WÓJT

    Bogusław Gąsiorowski

     

                   

    03-12-2021
  • Zarząd KŁ nr 35 „Ryś” w Opolu informuje o organizowaniu polowań

    Zarząd KŁ nr 35 „Ryś” w Opolu działając w trybie przewidzianym w art. 42 ust. 2b Ustawy o broni i amunicji z 21 maja 1999 r. z późn. zm. informuje, iż w n/w terminach będzie organizatorem polowań indywidualnych i zbiorowych dla myśliwych polskich i cudzoziemców  wskazanych w przedmiotowej ustawie na terenie dzierżawionego obwodu łowieckiego leśnego nr 23 „Grodziec” położonego w województwie opolskim na terenie powiatu namysłowskiego w obrębie Gmin ŚWIERCZÓW, LUBSZA, NAMYSŁÓW; będących w zasięgu terytorialnym PGL LP N-ctwa BRZEG i NAMYSŁÓW:

    PDFplan-polowan-rys do gmin Grudzien styczen .pdf

    29-11-2021
Wszystkie aktualności