REGULAMIN
KONKURSU WIELKANOCNEGO „Wielkanocne tradycje”
W GMINIE LUBSZA W ROKU 2013
Organizatorem konkursu jest Gminny Ośrodek Kultury w Lubszy
Współorganizator konkursu jest ;
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Stobrawski Zielony Szlak
Konkurs odbędzie się w dniu : 22 marca 2013 r. w Hali Sportowej w Lubszy
1)Kultywowanie i popularyzacja wartościowych tradycji regionalnych i bogatej obrzędowości
Świąt Wielkanocnych
2) Prezentacja bogactwa lokalnej roślinności,
3) Promocja dorobku kulturowego wsi,
4) Integracja środowisk wiejskich.
II. Zakres przedmiotowy:
Na konkurs należy wykonać :
· palmę wielkanocną, która formą i użytym materiałem do jej wykończenia nawiązuje do tradycji własnoręcznego przygotowania palm wielkanocnych przy użyciu naturalnych materiałów.
· Pisanki wykonane tradycyjną techniką ( malowane, skrobane, woskowane)
· Stroik wielkanocny
· tradycyjne ciasto wielkanocne
III. Kategorie konkursu:
1.Konkurs rozstrzygany będzie w kategorii :
· stołu wielkanocnego nawiązującego do miejscowych tradycji charakterystycznych dla danego sołectwa gminy Lubsza
· palmy wielkanocnej nawiązującej do lokalnych miejscowych motywów charakterystycznych dla danej miejscowości, sołectwa, gminy Lubsza..
2. W konkursie może wziąć udział :
· Sołectwo lub inna organizacja społeczna reprezentująca sołectwo
· Szkoła
· Świetlica wiejska
IV. Zgłoszenia:
2. Zgłoszenia należy dokonać w terminie do dnia 15 marca 2013 roku do godz. 15.00
w Gminnym Ośrodku Kultury w Lubszy. ( po dniu 15 marca 2013 r. zgłoszenia nie będą przyjmowane)
3. Wzór karty zgłoszenia stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.
V. Kryteria oceny:
Organizator powołuje co najmniej 3 osobową Komisję Konkursową, która oceniając palmy będzie brać pod uwagę następujące kryteria:
1) różnorodność użytych materiałów tworzących palmy,
2) tradycyjne techniki tworzenia motywów tworzących palmy,
3) walory estetyczne (kompozycja, dobór barw, architektura bryły),
4) nawiązanie do tradycyjnych palm wielkanocnych.
Przy ocenie stołu wielkanocnego będą brane następujące kryteria :
1) oryginalność prac
2) poziom trudności wykonania
3) pomysłowość
VI. Przebieg konkursu:
1.Palmy i pozostałe prace należy dostarczyć wg wskazań organizatora konkursu najpóźniej
na 20 minut przed rozpoczęciem konkursu tj. o godz. 9.40 w dniu 22 marca 2013 . do hali
sportowej w Lubszy.
2. Palmom i stołom wielkanocnym zostanie nadany numer według kolejności zgłoszeń i zostaną one zaprezentowane uczestnikom konkursu i zaproszonym gościom.
3. Ocena prac i wręczanie nagród odbędzie się bezpośrednio
VII. Nagrody:
Dla 3 najwyżej ocenionych palm i stołów wielkanocnych w kategoriach ; sołectwo, szkoła , świetlica organizator i współorganizator przewiduje nagrody rzeczowe.
VIII. Postanowienia końcowe:
1. Komisja konkursu jest niezawisła w swojej ocenie. Jej werdykt jest niepodważalny
i ostateczny. Przebieg prac komisji jest udokumentowany w protokole.
2. Organizator dokonuje interpretacji zapisów niniejszego regulaminu i rozstrzyga ostatecznie zgłaszane kwestie sporne.